Breaking

Het Ministerie van Transport bevordert de Papoea-economie door middel van zeetransport



Het ministerie van Verkeer en Waterstaat blijft via het Directoraat-Generaal Zeevervoer de vooruitgang van het zeevervoer in de Papua-regio stimuleren. Deze keer zal het Directoraat van Navigatie onmiddellijk de scheepvaartroutes bepalen die de haven van Fakfak in de provincie West Papua binnenkomen.

De haven van Fakfak fungeert momenteel als een verzamelaar en distributie van goederen via het zeetolprogramma, evenals passagiers via scheepvaartroutes voor Indonesische schepen die de haven van Fakfak binnenkomen, waaronder KM Tatamailau, KM Ciremai en KM Nggapulu die worden geëxploiteerd door PT. pelni.

Dit werd overgebracht door de navigatiedirecteur, Hengki Angkasawan bij het openen van het Focus Group Discussion (FGD) Plan for the Determination of Shipping Lines Entering the Fakfak Port of West Papua Province, in Bogor, donderdag (3/11).

"Zeetransport tussen regentschappen en districten speelt nog steeds een belangrijke rol bij het mobiliseren van goederen en mensen, gezien de geografische omstandigheden en de economische omstandigheden van de mensen", zei Hengki.

Hengki legde uit dat de haven van Fakfak een pier heeft die 120 meter lang en 12 meter breed is. Met de toenemende behoefte aan grondstoffen en productie, evenals toenemende handelsactiviteiten, is het noodzakelijk om havens te ontwikkelen, vooral om laad- en losactiviteiten van goederen en de bouw van zeehaventerminals als passagiersfaciliteiten te accommoderen. De scheepvaartactiviteiten in het Fakfak-district omvatten archipelscheepvaart, pionierswerk en volksscheepvaart.

"Fakfak Port heeft drie pieren, op basis van de bestaande omstandigheden kunnen de containerligplaatsen niet worden gebruikt vanwege onvoldoende diepte en het gevaar van navigatie in de vorm van koralen in de voorste positie van de pier zodat containerschepen worden omgeleid naar ligplaats bij Pier II ’, zei Hengki.

Daarom is het directoraat-generaal van Hubla van mening dat het bestaan van de Fakfak-haven moet worden gemaximaliseerd om te voorzien in de basisbehoeften van de mensen in de provincie West Papua, vooral in Fakfak Regency. Daarom heeft het mariene observatieteam van het Klasse I Navigatiedistrict van Sorong een hydro-oceanografisch onderzoek uitgevoerd in de hoop studies of aanbevelingen te produceren voor het bepalen van scheepvaartroutes en het ontwikkelen van goede en veilige havens voor de scheepvaart.

"We hopen dat het vertrouwen van het publiek van jaar tot jaar zal blijven groeien om te profiteren van de Fakfak-haven om de ontwikkeling en welvaart in de regio te versnellen", zei Hengki.
 
Bij dezelfde gelegenheid zei het hoofd van de subdiscipline nautische informatie, Disnautika Pushidrosal (Centrum voor hydrografie-ocenaografie van de Indonesische marine), luitenant-kolonel (P) Dhony Agies, dat het gebruik van de afbeelding van de haveningang stroom kan de scheepvaartveiligheid bij de inlaat van de Fakfak-haven garanderen, de scheepvaartconnectiviteit en de vlotte stroom van goederen voor transport verbeteren, de ongelijkheid in de prijs van basisgoederen verminderen.

"Helpen bij het versnellen van de economische groei van mensen en het optimaliseren van zeetolhavens, het ondersteunen van de distributie en ontwikkeling van superieure lokale productgoederen in het Fakfak-gebied en als ondersteunende gegevens voor gebruikers van maritieme diensten", zei hij.

Hij onthulde dat op basis van onderzoeksgegevens de haven van Fakfak een kanaallengte heeft van 9,9 Nm (west) en 2,7 Nm (zuidoost), 300 m breed en 35 tot 110 m diep. Er zijn 10 bestaande SBNP's en hebben een tweerichtingsroutesysteem. Er zijn geen onderzeese navigatieobstakels (zeemijnen, onderzeese kabels en pijpleidingen).

Heeft een dubbel dagelijks hellend gemengd getijtype, met Z0: 1,32 cm. Het heeft een modder- en zandachtige zeebodem. Er is SROP Fakfak. Niet in een beschermd gebied (RZWP3K Provincie West Papua).

De inrichting van de scheepvaartroutes die de haven van Fakfak binnenkomen, moet onmiddellijk worden bepaald om een ideale scheepvaartroute te verkrijgen en om te voldoen aan verschillende aspecten van het belang van veiligheid en vlotte navigatie, evenals de bescherming van het maritieme milieu en de noodzaak om worden opgenomen in Indonesische zeekaarten, scheepvaarthandleidingen en aangekondigd via verzendingsberichten of aankondigingen Indonesisch zeemansnieuws.

De FGD over het bepalen van scheepvaartroutes, die vandaag werd gehouden, is een fase van het mechanisme om het ontwerpdecreet van de minister van Transport met betrekking tot het bepalen van scheepvaartroutes die de Fakfak-haven van de provincie West Papua binnenkomen, te perfectioneren.

Dit evenement werd ook bijgewoond door vertegenwoordigers van Pushidrosal, Kemenkomarves, KKP en Geospatial Information Agency, hoofd van klasse I Navigation District Sorong; Hoofd van KSOP Klasse IV Fakfak; evenals andere deelnemers die persoonlijk of virtueel aanwezig waren.

BRON: https://www.klikwarta.com/kemenhub-majukan-perekonomian-papua-via-pelayaran-transportasi-laut

Tidak ada komentar:

Diberdayakan oleh Blogger.