Breaking

Het ministerie van PUPR bouwt 29 bruggen in het Merauke-Sorong-gedeelte van Papua



Het Ministerie van Openbare Werken en Volkshuisvesting (PUPR) heeft 29 bruggen gebouwd op het Merauke-Sorong-segment, Teluk Wondama Regency, West Papua. De bouw van deze brug maakt deel uit van de voortzetting van het Trans Papua Road-programma dat geïsoleerde gebieden zal openen en de connectiviteit tussen regentschappen/steden in West Papua zal verbeteren.

PUPR-minister Basuki Hadimuljono zei dat de connectiviteit tussen regio's voortdurend moet worden verbeterd, zodat de stroom van goederen, diensten en mensen soepeler en efficiënter kan verlopen. Met goede connectiviteit hoopt men dat de regionale economische groei zal toenemen.

"De brug met een totale lengte van 511,5 meter werd gebouwd met een budget van Rp. 236,55 miljard in FY 2022 door middel van zes werkpakketten", zei hoofd van het West Papua National Road Implementation Centre Gunadi Antariksa in een persverklaring, zondag (5/5). 6/2022). ).

Het bruggenbouwpakket omvat de Kampung Muri-Kwatisore-brug (grens van de provincie Papoea) I voor 90 meter en de Kampung Muri-Kwatisore-brug (grens van de provincie Papoea) II voor 96,5 meter die deel uitmaken van de constructie van het Trans Papua Merauke-Sorong-gedeelte .

Het werkpakket voor de twee bruggen is gebouwd via het Meerjarencontract (MYC)-schema voor 2022-2024 dat bestaat uit 21 brugconstructies. Onder hen zijn het Kampung Muri-Kwatisore Bridge Package I met 10 bruggen en het Kampung Muri-Kwatisore II Bridge Package met 11 bruggen. Voor 2022 is een budget van Rp 93,2 miljard gereserveerd.

Verder is sinds 24 januari 2022 het 74 meter lange bouwpakket Telaga I Cs Bridge volgens het contract geïmplementeerd met de huidige fysieke voortgang van 7,38 procent.

Het budget voor het werkpakket Telaga I Cs Bridge is afkomstig van de APBN ter waarde van Rp.33,2 miljard door middel van een Single Years Contract (SYC) voor FY 2022, dat bestaat uit vier bruggen, namelijk de 18 meter lange Telaga 1-brug, 18 meter lange Telaga 2-brug, en 18 meter lange Telaga 3-brug. meter, en de Telaga 4-brug met een lengte van 20 meter.

Dan bestaat het pakket voor de bouw van de 73,6 meter lange Werianggi-Ambuni-brug die het Windesi-district met het Kuri Wamesa-district verbindt, uit 5 werken, namelijk de bouw van de 12 meter lange Akram II-brug, de 16,6 meter lange Akram III-brug, en 15 meter lange Akram V-brug. , Waro 1-brug is 15 meter lang en Rival Bridge is 15 meter lang.

De bouw van de brug moet in juni 2022 beginnen en in december 2022 eindigen met een budget van IDR 33,1 miljard.

Het bouwpakket voor de 82,4 meter lange Log Cs-brug ter waarde van Rp 38,6 miljard, dat bestaat uit 4 werken, namelijk de bouw van de 15,6 meter lange Log 70-brug, 20,6 meter lange Log 75-brug, 25,6 meter lange Log 76-brug, en de 20,6 meter lange Log 77 Bridge.

De bouw van de brug is volgens het contract sinds 14 februari 2022 begonnen met een voortgang van 30,87 procent en het is de bedoeling dat deze eind 2022 voltooid is.

Ten slotte bestaat het 95 meter lange Mawin I Cs Bridge-werkpakket uit de bouw van de 50 meter lange Mawin I-brug, de 20 meter lange Mawin XXVII B-brug en de 25 meter lange Log 23-brug.

De bouw van de brug begon in januari met een bouwvoortgang van 20,77 procent en moet eind 2022 voltooid zijn.

Gunadi zei dat, naast de brug, het PUPR-ministerie ook de aanleg van de Merauke-Sorong Trans Papua-weg in Teluk Wondama Regency voortzette, zoals de aanleg van de 8,5 km lange Muri-Kwatisore Village Road, de 20,28 km lange Simpang Goro-Kampung Muri Road, de Mameh-Windesi Road is 9,3 km lang en de Mameh-Windesi Simpang Tiga Road is 11 km lang.

"De uitdagingen bij de aanleg van wegen- en bruggeninfrastructuur in Papoea omvatten het weer en de natuurlijke omstandigheden die nog steeds de vorm hebben van bossen met vrij ernstige geografische omstandigheden in bijna alle segmenten", zei hij.

De opening van connectiviteit op het eiland Papua, vooral in bergachtige gebieden, zal echter het isolement van de regio openen. Bovendien zal het ook de prijs van goederen verlagen en regionale verschillen verminderen.

Tidak ada komentar:

Diberdayakan oleh Blogger.