Breaking

Erwin Gutawa en lokale muzikanten bereiden zich voor op een "Symphony in Papua"-concert



Componist Erwin Gutawa Sumapradja is van plan om in augustus 2022 een orkestmuziekconcert te houden in Jayapura City, Papua. In het concert getiteld "Symfonie in het land van Papua" zal Erwin Gutawa samenwerken met lokale Papoea-muzikanten en muziekartiesten.

"Hopelijk kan mijn plan worden gerealiseerd door Papoea-muzikanten en artiesten erbij te betrekken", zei Erwin dinsdag (31/5/2022) in Jayapura.

Tijdens het concert gaf Erwin toe dat hij 50 van zijn gekoesterde muzikanten zou meenemen om samen te werken met tientallen of zelfs honderden Papoea-muzikanten en artiesten. De honderden artiesten zullen Papoea-liederen ten gehore brengen.

“Papua is voor mij heel memorabel, zelfs tijdens mijn muzikale reis heb ik verschillende albums over Papua gemaakt, zoals Pangkur Sagu. In wezen wil ik dat muzikanten en artiesten in Papua nieuwe passie en ervaring in hun werk krijgen”, zei hij.

Jack Demotouw, lid van de oude Papoea-muziekgroep Rio Grime, reageerde op Erwins plan en verwelkomde het concertplan. Jack hoopt dat deze samenwerking de liefde voor lokale Papoea-muziek kan aanwakkeren.

“We zijn heel dankbaar dat er nog steeds geweldige mensen zijn die het muzikale talent van Papoea-kinderen willen zien. Ik ben er vast van overtuigd dat er hierna grote dingen zullen gebeuren voor Papoea-muzikanten en artiesten”, aldus Jack.

Ondertussen hoopt de initiatiefnemer van het concert "Symfonie in Papualand", Mathius D Fakhiri, dat de samenwerking tussen Papoea-artiesten en Erwin Gutawa een sprong zal zijn voor jongeren die artistieke en creatieve waarden hebben om als jonge talenten te kunnen verschijnen .

"Dit is een goede kans voor onze kinderen in Papua om hun muzikale talenten te tonen en te ontwikkelen. Ik weet zeker dat er in de toekomst Papoea-artiesten zullen verschijnen die heel bijzonder zijn", aldus Fakhiri.

Tidak ada komentar:

Diberdayakan oleh Blogger.