Sorong Regency leidt 84 digitale marketing MSME-spelers op
De regering van het regentschap Sorong in de provincie West-Papoea heeft maar liefst 84 MSME-actoren opgeleid om hun productmarketingmogelijkheden online of digitale marketing te verbeteren.
De training die plaatsvond van 22-26 oktober 2022 in samenwerking met de Muhammadiyah Education University (Unimuda) van Sorong Regency, om het inzicht van MSME-actoren op culinair gebied te vergroten om zich verder te ontwikkelen.
Assistent II voor de economie en ontwikkeling van Sorong Regency, Suroso in Sorong, zei maandag dat deze marketingtraining erg nuttig was voor MSME-spelers om hun producten goed te promoten en op de markt te brengen.
Deze activiteit is ook een vorm van interventie van de lokale overheid om mkmo's te promoten, evenals inspanningen om de inflatie in de regio te beheersen.
Er wordt gezegd dat het beheersen van de inflatie momenteel de focus is van de overheid van het centrum tot de regio's, zodat het versterken van het MKB een serieuze zorg is om superieure voedselproducten te produceren die een toegevoegde waarde hebben voor de economische verbetering van het bedrijfsleven.
"Hopelijk zullen MSME's in Sorong Regency zich met deze training verder ontwikkelen op het gebied van marketing, zodat de lokale producten van Sorong Regency kunnen concurreren op de brede markt", zei hij.
Vice-kanselier van de Sorong Regency Muhammadiyah Education University, Mukhlas Triono, die een afzonderlijke verklaring aflegde, zei dat het verbeteren van het welzijn van de gemeenschap niet alleen de verantwoordelijkheid is van de lokale overheid, maar van alle componenten van de natie in het gebied, inclusief universiteiten als onderwijsinstelling. instellingen.
Daarom helpt zijn partij lokale overheden om het welzijn van de gemeenschap te verbeteren, met name culinaire zakenmensen, door marketingtrainingen te geven.
Omdat verschillende superieure producten van MKB-bedrijven in Sorong Regency, vooral culinaire voedingsmiddelen met lokale grondstoffen zoals sago en zoete aardappelen, moeite hebben om deze producten op grote schaal buiten de regio op de markt te brengen.
Hij hoopt dat MSME-actoren kunnen profiteren van de training die wordt gegeven, met name het vergroten van de kennis over digitale marketing.
BRON: https://papuabarat.antaranews.com/berita/21341/kabupaten-sorong-train-84-pelaku-umkm-digital-marketing
Tidak ada komentar: