Breaking

De regering versnelt de aanleg van de Trans Papua-weg



De Trans Papua-weg wordt nog steeds versneld, zodat deze op tijd kan worden voltooid. Deze weg is een zeer belangrijke infrastructuur voor de Papoea's die naar verwachting de mobiliteit van goederen en diensten zal ondersteunen, met name verschillende basisbehoeften.

Papoea is een potentieel gebied voor toerisme en heeft veel favoriete plekken voor buitenlandse toeristen, bijvoorbeeld de toppen van Mount Jayawijaya en Raja Ampat.

Er is echter één uitdaging bij een bezoek aan de Cendrawasih-aarde, namelijk het transportprobleem. De toegang tot de weg is niet zo goed als op Java, dus toeristen moeten geduld hebben.

Om het toerisme in Papua te verlevendigen en het openbaar vervoer te vergemakkelijken, heeft de overheid de Trans Papua Road aangelegd. Deze weg zal Papua met West Papua verbinden en zal niet alleen een grote weg zijn, maar ook wegen naar districten die nog niet volledig zijn ontwikkeld.

De Papoea's juichen deze weg toe omdat het de toegang tot andere gebieden vergemakkelijkt.
Endra S Atmawidjaja, woordvoerder van het ministerie van Openbare Werken en Volkshuisvesting, verklaarde dat de Trans Papua-weg voor 100% zal worden aangesloten en in 2024 moet worden voltooid. Minder dan 183 kilometer, deze weg zal perfect zijn en de langste trans- weg in Papua want in totaal 3.462 kilometer lang.

Endra ging verder, de onvoltooide weg is de Jayapura-Oksibil-corridor, precies op de Keerom-Batom-sectie. Ondertussen is de prioriteit voor de aanleg van de Trans Papua Road het gedeelte Jayapura-Wamena als logistieke corridor voor het bergachtige gebied, en de Manokwari-Mameh-Windesi-Kampung Muri-Kwatisore-Papuan Boundary Corridor.

Om de mobiliteit van de Papoea's te vergemakkelijken, moet de Trans Papuaroute onmiddellijk worden voltooid. De unieke geografische ligging van Papua, bestaande uit bergen, heuvels en bossen, maakt het een beetje moeilijk om voertuigen te verplaatsen. Als er een representatieve snelweg is, kan het publiek deze passeren en de reistijd verkorten.

Andi Ashari, hoofd van de National Unity and Political Agency van Nduga Regency, verklaarde dat de mensen van Nduga erg blij zijn met de Trans Papua Road. De reden is dat het de reis verkort. Voorheen duurde het minstens een dag van Mbua District, Nduga Regency, naar Wamena, Jayawijaya. Na de Trans Papua Road duurde het echter maar 4 uur.

Tijdefficiëntie zoals deze wordt verwacht door de overheid. Met de Trans Papua Road is bewezen dat de reis korter en minder lastig zal zijn voor Papoea's. Ze kunnen dankzij de Trans Papua Road meer tijd, energie en reiskosten besparen. Als er dankzij sneller reizen nog tijd over is, zijn ze productiever.

Als er efficiëntie in reistijd is, is dat ook gunstig voor Papoea's, zeker tijdens een calamiteit. Als er bijvoorbeeld moeders zijn die op het punt staan te bevallen, kunnen ze snel de hulp inroepen van een verloskundige, want de reis gaat via de Trans Papua Road. Dit zal de moeder- en kindersterfte terugdringen.

Als er bewoners zijn die medische hulp nodig hebben, kunnen ze bovendien met spoed naar het voertuig worden gebracht dat de Trans Papua Road passeert. Hij kan onmiddellijk naar het dichtstbijzijnde gezondheidscentrum of ziekenhuis worden behandeld en is weer gezond.

De Trans Papua Road zal ook de economie in de aarde van Cendrawasih stimuleren. De reden is dat afgelegen gebieden gemakkelijker bereikbaar zijn via de weg, zelfs tot aan de grens tussen Indonesië en Papoea-Nieuw-Guinea. Als de toegang tot de weg gemakkelijker wordt, zal ook de economie van de mensen toenemen, omdat het voor hen gemakkelijker wordt om grondstoffen te kopen en handelswaar te bezorgen.

Vroeger, toen er nog geen Trans Papua Road was, moesten bewoners die op afgelegen plekken woonden onvermijdelijk het vliegtuig nemen. De kosten zijn erg hoog omdat de prijs van avtur ook duurder is dan premium brandstof. Als u echter over land reist, is het goedkoper. De gemeenschap zal er baat bij hebben.

Als de Trans Papua-weg voor 100% is voltooid, zal dit het aantal toeristen, vooral buitenlandse toeristen, aan de aarde van Cendrawasih doen toenemen. Ze zullen graag naar Papua komen omdat de toegang over de weg gemakkelijker en goedkoper is omdat ze over land kunnen. Wanneer er veel toeristische bezoeken zijn, zal dit de deviezen van het land ten goede komen en het inkomen van de regionale regeringen van Papua en West Papua verhogen.

Alle Papua's staan volledig achter de voortzetting van de aanleg van de Trans Papua Road, omdat het veel voordelen heeft. Behalve uit economisch oogpunt is het ook gunstig voor een rechtvaardige ontwikkeling. Als de toegang via de weg naar afgelegen gebieden van Papua gemakkelijker wordt, zal het gemakkelijker zijn om nieuwe infrastructuur en voorzieningen voor de mensen te bouwen. Op die manier zal Papua verder gevorderd zijn.

De regering gaat door met het versnellen van de aanleg van de Trans Papua Road, zodat deze snel kan worden voltooid. De Trans Papua Road is ook nuttig in termen van toerisme en zal de buitenlandse valuta van het land vergroten. Het bestaan van de Trans Papua-weg zal naar verwachting ook de aanwezigheid van de staat in de gemeenschap versterken, om de ontwikkeling gelijkmatig over Indonesië te verdelen.

BRON: https://www.deliknews.com/2022/08/01/government-kebut-pembinaan-jalan-trans-papua/

Tidak ada komentar:

Diberdayakan oleh Blogger.