Het ministerie van Communicatie en Informatie nodigt Papoea-jongeren uit om productiviteit te verspreiden via digitale inhoud
Het Indonesische ministerie van Communicatie en Informatie nodigt Papoea-jongeren uit om creativiteit en productiviteit te verspreiden via digitale inhoud op sociale media tijdens de Teras Negeriku Digital Workshop Workshop in Keerom Regency op woensdag (6/7).
De Informatie- en Communicatiecoördinator voor Defensie en Veiligheid van het directoraat-generaal Informatie en Openbare Communicatie (IKP) van het ministerie van Communicatie en Informatie, Dikdik Sadaka, zei dat creativiteit en al het potentieel van Papoea-kinderen massaal op sociale media moet worden verspreid.
"Als jonge generatie moeten we veel positieve dingen doen en deze verspreiden op sociale media om een goede personal branding te creëren", zei Dikdik woensdag in een persbericht.
Dikdik zei ook dat deze activiteit naar verwachting Papua naar andere gebieden zal verspreiden, zodat het potentieel en de creativiteit van zijn jeugd algemeen bekend worden. Tijdens het evenement maakten de deelnemers aan de workshop kennis met het ontwikkelen van personal branding door resource person Jeni Karay en het gebruik van de video-applicaties Tiktok en Instagram Reels als middel om informatie te verspreiden waarin jonge mensen tegenwoordig geïnteresseerd zijn.
"Personal Branding is zeer noodzakelijk voor jongeren, vooral op sociale media om te weten wat voor soort inhoud er zal worden ontwikkeld", zegt Jeni.
Daarnaast voegde Ochy eraan toe dat bij het maken van video's op sociale media aandacht moet worden besteed aan technische zaken, zodat andere mensen meer geïnteresseerd zijn.
De workshop werd bijgewoond door honderd deelnemers onder jongeren bestaande uit studenten en middelbare scholieren in Keerom Regency. De deelnemers sloten af met een korte video-maakwedstrijd als een vorm van toepassing van de activiteiten van de dag.
BRON: https://www.republika.co.id/berita/relral330/kemenkominfo-ajak-pemuda-papua-se spread-produkivitas-via-konten-digital
Tidak ada komentar: