Breaking

DOB is de Golden Gate voor gevorderd Papoea



De oprichting van een Nieuwe Autonome Regio (DOB) in Papua is de toegangspoort tot het realiseren van een Geavanceerd Papua. Met de uitbreiding van de regio in Papua hoopt men namelijk een sprong te maken in de vooruitgang van de welvaart in de provincie Papua.

De Nieuwe Autonome Regio in Papua is afgelopen donderdag 30 juni 2022 officieel geratificeerd tijdens de 26e plenaire vergadering voor de 5e sessie van de 2021-2022-sessie in het Nusantara II-gebouw, Parlementscomplex, Senayan, Jakarta. Met de afkondiging van het wetsvoorstel op Papoea-Nieuw-Guinea heeft Indonesië officieel 37 provincies, met de toevoeging van drie nieuwe provincies in Papoea.

De drie nieuwe provincies in Papua zijn de provincie Centraal Papua met Nabire als hoofdstad, de provincie Zuid-Papua met Merauke als hoofdstad en de provincie Papua Mountains met Jayawijaya als hoofdstad. De voorzitter van de DPR RI, Puan Maharani, zei in haar persverklaring dat de inwerkingtreding van deze nieuwe wet op nieuwe autonome regio's de sociale en economische rechten van het Papoea-volk zou garanderen. Puan voegde eraan toe dat de regionale uitbreiding werd uitgevoerd met het oog op rechtvaardige ontwikkeling en gerechtigheid in Indonesië.

Papoea Lokale Politieke Waarnemer Frans Maniagasi is van mening dat het doel van de oprichting van Papoea-Nieuw-Guinea is om de ontwikkeling te versnellen en het bereik van overheidsbureaucratische diensten te vergroten. Dit komt overeen met wat werd overgebracht door plaatsvervangend V van het presidentiële stafbureau, Jaleswari Pramodawardhani. Jaleswari bracht het idee van uitbreiding over in lijn met aanwijzingen van de president die een sprong voorwaarts wilde maken in de vooruitgang van de welvaart in de provincie Papua.

Dit komt omdat het gebied van Papua vrij groot is en de toegang tot de infrastructuur van het ene district naar het andere nog steeds erg beperkt is, dus de omstandigheden in sommige gebieden zijn zeer zorgwekkend. De aanwezigheid van nieuwe autonome regio's kan de infrastructuurontwikkeling in elk uitbreidingsgebied versterken.

Jaleswari voegde eraan toe dat er drie manieren zijn om de welvaart in Papua te bevorderen. De eerste is vanuit een kwantitatief perspectief, waar sprake is van een stijging van de speciale speciale autonomiefondsen van de vorige 2% naar 2,25 % uit het nationale algemene toewijzingsfonds. De tweede benadering is vanuit een kwalitatief perspectief. Vanuit dit oogpunt wordt het gebruik van speciale autonomiefondsen specifiek bepaald door het percentage van het gebruik ervan om de welvaartsontwikkeling te stimuleren. Bijvoorbeeld speciale toewijzingen voor verbetering van het welzijn van OAP, versterking van traditionele instellingen, uitgaven voor onderwijs en gezondheidszorg.

De laatste benadering is in termen van verantwoording, dit komt omdat het gebruik van speciale autonomiefondsen goed moet worden gereguleerd door prioriteit te geven aan de principes van goed financieel beheer . Dit gebeurt door coördinerend toezicht van ministeries, niet-ministeriële overheidsinstanties, lokale overheden, DPR, DPRD, BPK en ook het betrekken van academici van universiteiten. Dit gelaagde toezicht wordt uitgevoerd om te voorkomen dat er budgettaire onregelmatigheden ontstaan voor het realiseren van voortgang in het Land Papua.

De geboorte van nieuwe autonome regio's in Papua kan ook een oplossing zijn om de veiligheid in de Gemeenschap te verbeteren. Dit is onlosmakelijk verbonden met de opkomst van drie Regionale Politie (Polda) en het Regionaal Militair Commando (Kodam) die zullen helpen de gemeenschap te beschermen tegen conflicten die kunnen ontstaan en tegen de dreiging van aanslagen die vaak worden uitgevoerd door de Papoea Separatistische Terrorist Groep (KST).

Tot nu toe is bekend dat KST de geboorte van nieuwe autonome regio's in Papua agressief heeft ontkend. Dit komt omdat ze niet willen dat de aanwezigheid van beveiligers sterker wordt in Papua. In feite helpen deze veiligheidstroepen ook om de veiligheid en het comfort te behouden van de partijen die betrokken zijn bij de opmars van Papoea, zoals projectmedewerkers voor infrastructuurontwikkeling, leraren en medisch personeel dat de gemeenschap dient.

Regionale expansie in Papua kan ook een gouden kans zijn voor de Papoea's om hun welzijn te verbeteren. Dit komt door het verstrekken van bevestigingen voor OAP bij het accepteren van ASN in Papua. De voorzitter van Commissie II van de DPR, Ahmad Doli Kurnia, zei dat de uitbreiding in Papua het bestaan van OAP zou garanderen door bevestiging van ASN-acceptatie. Hij zei dat de bepaling van ASN in Papua maximaal 80% van OAP moet zijn.

ASN-acceptatie in Papua wordt uitgevoerd door de leeftijd van CPNS OAP te verhogen tot maximaal 48 jaar ten opzichte van de voorgaande 35 jaar. Dan worden honoraire OAP-medewerkers die zijn ingeschreven in categorie II BKN CPNS met een maximale leeftijd van 50 jaar.

Dit bevestigingsbeleid voor OAP wordt uitgevoerd om de migratie van mensen van buiten Papua te beheersen. Zoals bekend zijn er veel CPNS-registranten die bewust voor formatielocaties in Papua kiezen om de achterstand in te halen. Wanneer de aanvrager echter geslaagd wordt verklaard en is gaan werken, dient hij om verschillende redenen een overplaatsing in naar buiten Papua. Dit is erg jammer, want er waren vacatures van de sollicitanten, waardoor de openbare dienstverlening werd verstoord.

Toenemende ontwikkeling in de fysieke en sociale sectoren is inderdaad de belangrijkste sleutel tot het vergroten van de vooruitgang in Papua. Met alle positieve inspanningen en effecten van Papoea-Nieuw-Guinea, hoopt men dat dit de sleutel zal zijn tot meer welvaart en vooruitgang in Papoea. Ondersteuning van verschillende partijen om de implementatie van nieuwe autonome regio's optimaal te laten verlopen , daar hopen we allemaal op. Hopelijk wordt de vooruitgang van Papua snel bereikt en laten we alle Indonesiërs Indonesië Forward 2045 verwelkomen.

BRON: https://time.online/8241-2/

Tidak ada komentar:

Diberdayakan oleh Blogger.